ΔΑΙΜΟΝΙΑ, ΕΞΟΡΚΙΣΜΟΙ, ΘΕΟΥΡΓΙΑ & ΝΕΟΠΛΑΤΩΝΙΚΟΙ, ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ

Αυτή η ενότητα έχει σκοπό να παρουσιάσει τις αντιλήψεις των αρχαίων για τα δαιμόνια, διότι τα τελευταία τυγχάνουν διάφορης, ποικίλης και ωφελιμιστικής παρουσίασης από τους φίλους Εθνικούς οι οποίοι ως επί το πλείστον τα παρουσιάζουν ως κακό συνεπακολούθημα του Χριστιανισμού (βλέπε και διάβολον). Έτσι λόγου χάρη, άλλοτε υποστηρίζεται ότι στην αρχαιότητα δεν υπάρχει κακός δαίμονας (αναφέρεται το παράδειγμα του Σωκράτη) παρά μόνο αγαθοοντότητες, άλλοτε γίνεται προσπάθεια να δοθεί μια δογματική άποψη περί δαιμονίων στην αρχαιότητα (προσπάθεια παρουσίασης ομοιόμορφης θρησκείας), άλλοτε συνστρατεύονται κάποιοι φιλόσοφοι για να αποδειχθεί του λόγου το αληθές (μόνο που υπάρχουν και φιλόσοφοι που τους αντικρούουν ως προς το αγαθό των δαιμόνων), άλλοτε υποστηρίζεται ότι στην αρχαιότητα δεν υπάρχει τιμωρία μεταφυσική των «αμαρτωλών», ανάλογη με του Χριστιανισμού (βλέπε Κόλαση), άλλοτε παρουσιάζεται η αρχαία θρησκεία σαν ο κατ΄ εξοχήν επιστημονισμός και τα φώτα, άλλοτε ότι όλοι οι αρχαίοι θεοί είναι προσωποποιήσεις φυσικών δυνάμεων, άλλοτε ότι όλοι οι Έλληνες στην αρχαιότητα είναι σύμφωνοι ως προς τις τοποθετήσεις τους και ιδίως με τον Ησίοδο κ.α. . Η παρούσα ενότητα είναι επίσης αξιόλογη για την εξήγηση της στάσης της Ορθόδοξης Εκκλησίας έναντι της Αστρολογίας και της Δαιμονολογίας όσο επίσης και για να γίνει φανερό πως η αρχαιότητα «κυβερνάται» από πολυπληθέστατο μεταφυσικό «θίασο» που συμμετέχει και αυτός σε αποθεώσεις.
48 ἀπεκρίθησαν οὖν οἱ Ἰουδαῖοι καὶ εἶπον αὐτῷ· Οὐ καλῶς λέγομεν ἡμεῖς ὅτι Σαμαρείτης εἶ σὺ καὶ δαιμόνιον ἔχεις; 49 ἀπεκρίθη Ἰησοῦς· Ἐγὼ δαιμόνιον οὐκ ἔχω, ἀλλὰ τιμῶ τὸν πατέρα μου, καὶ ὑμεῖς ἀτιμάζετέ με.
Κατά Ιωάννη Κεφ. Η΄
|

Δαίμονας κρατώντας όργανα βασανιστηρίων των ψυχών [επί τάφου των Ταρκυνίων] (Πηγή: Μεγάλη Ελληνική Εγκυκλοπαίδεια, τόμος 8, σελίδα 817)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου